متقین

عرفان ناب حیدری - سرآغاز گفتار نام خداست،که رحمتگر و مهربان خلق راست

عرفان ناب حیدری - سرآغاز گفتار نام خداست،که رحمتگر و مهربان خلق راست

متقین

والا چی بگم
فقط میتونم تو یه جمله بگم
" مهدی صاحب زمان غریبه "

یا علی

آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۹۷، ۰۱:۰۷ - سلام
    سلام
نویسندگان

شهید مجید مهدوی

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

 

وصیت نامه شهید مجید مهدوی

از خود باید شروع کرد قیام له. برخاستن برای خدا و رفتن و آغاز کردن برای خدا. تا کی خوردن و خوابیدن و غفلت و کوتاهی و برای شکم جان کندن و از خدا غافل بودن. باید قیام کرد قیام در راه خدا و نیز باید وابستگیها را از غیر خدا قطع کرد اعوذو باالله من الشیطان الرجیم. تزکیه نفس نمود و خودمان را اصلاح کنیم و بیشتر به حرکات و اعمالمان توجه داشته باشیم. سخنان رهبر را با گوش دل بپذیریم و مواظب باشیم که شیطان از هیچ دری وارد نشود....

مخلص همگی شما

15/10/ 59 ساعت 6 صبح

مشخصات فردی :
نام:    مجید
نام خانوادگی:    مهدوی
نام  پدر:    حسن
تاریخ تولد:    1335/05/20
تاریخ شهادت:    1359/10/16
محل شهادت:    هویزه
نام عملیات:    منطقه هویزه

 

موقعیت مزار :
    استان:    خراسان رضوی
شهرستان:    سبزوار
بخش/شهر:    مرکزی
نام گلزار:    گلزار شهدای هویزه

 

زندگینامه:

مجید مهدوی فرزند حسن در تاریخ 21/5/1335 ه.ش در شهرستان سبزوار در یک خانواده‌ی مذهبی دیده به جهان گشود. وی دوران دبستان را از سن شش سالگی در دبستان فردوسی این شهرستان گذراند و سپس وارد دبیرستان ابن یمین شد. بعد از گذراندن دوره‌ی دبیرستان به علت علاقه‌ به رشته صنعتی در هنرستان اسم‌نویسی کرد و در رشته‌ی برق مشغول تحصیل شد. پس از به اتمام رساندن تحصیل در این مقطع و دریافت دیپلم، در مجتمع علم و صنعت به تحصیلاتش ادامه داد. وی بعد از یک سال از آن مکان بیرون آمد و پس از آن زندگی در شهر تهران را آغاز نمود و در شرکت الکترولوکس مشغول به کار شد. او دوران سربازی را مدتی در پادگان لشکرک (تهران) و سپس در کارخانه‌های نظامی بابک گذراند. پنجاه روز قبل از به پایان رسیدن دوران خدمت سربازی، به دستور امام خمینی (ره) مبنی بر ترک سربازخانه‌ها، پادگان‌ را ترک کرد و بر فعالیت‌های انقلابی‌اش افزود. وی در شب‌های پرآشوب پس از پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 1357 در خیابان‌ها نگهبانی می‌داد. او علی‌رغم شرایط مشکل و خطرناک آن زمان «توضیح‌المسایل» امام خمینی (ره) را تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد. 
مجید از بدو تأسیس جهاد سازندگی به‌عنوان نیروی رسمی همه‌ی تلاش و توانش را در خدمت این نهاد برخاسته از متن انقلاب و خدمت به مستضعفین نهاد. وی در اولین روزهای جنگ تحمیلی با اولین گروه اعزامی از داوطلبین جهاد سازندگی خراسان برای نبرد با کفار بعثی عازم جبهه‌ها شد. او به همراه شهید سید مصطفی مختاری و شهید حسن فتاحی در گروه جنگ‌های چریکی شهید چمران به دفاع از حریم کشور ایران پرداختند. وی در سوسنگرد همراه با شهید محمد فاضل، شهید مجید کرمی، شهید رضا صادقی، شهید مختاری و شهید فتاحی و... مدرسه‌ای را پایگاه خویش ساختند و سرنوشت مشترک خود را تا شهادت دسته‌جمعی در منطقه هویزه ادامه دادند. مجید مهدوی به همراه 27 نفر از هم‌رزمان خود در تاریخ 16/10/1359 ه.ش در منطقه‌ی سوسنگرد و هویزه بعد از دفاع در برابر دشمنان و منهدم کردن چندین تانک و نفربر در محاصره‌ی دشمن قرار گرفت و همگی جز سیزده نفر به رگبار مسلسل بسته‌شده و به شهادت رسیدند. مهدوی نیز در صبح روز 16/10/1359 ه.ش در منطقه‌ی هویزه براثر اصابت گلوله در سن 24 سالگی به شهادت رسید و جزو حماسه‌سازان هویزه شد. پیکر پاک این شهید در شهر هویزه به خاک سپرده شد.

 

نظرات  (۷)

سلام 

من خیلی ممنونم ازتون به خاطر این مطلب من هم در سفر راهیان نور که با مدرسه رفته بودم با داداش شهیدم آشنا شدم 

۲۸ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۳۱ پروین علی زاده
فقط می خواستم بگم مرسی که منو با دوستم آشنا تر کردید من به این شهید خیلی مدیون هستم .
۰۷ دی ۹۵ ، ۰۷:۲۸ صبا مهدوی
سلام به اقای راهی
بنده مهدوی اولین نوهء پسری حاج حسن آقا مهدوی و برادرزادهء شهید مجید مهدوی هستم و زمانی که عمو جان به شهادت رسیدن پدر بنده ده سال بیشتر نداشتن و اخرین فرزند خانواده هستن و با تمام این ها منم مثل شما سعادت دیدن مرد بزرگ و همخون خودمو نداشتم اما سعادت اینو داشتم با صدای اذان کردی چشم باز کنم که عمو مجید روی پاشون بزرگ شدن ایشون پدربزرگ بنده هستن اما با تأسف خرداد کاه سال 94 ایشون به آرزوی چندین ساله خود رسیدن و مارو با ترک کردن و به سوی عمو مجید رفتن...با خواندن پیام شما بعد از مدت ها خیلی حالم خوب شد و خواستم بدونید من عکس و کپی دستنوشته های عمو مجیدم رو جمع آوری کردم اما هر چی تلاش کردم براتون ارسال نشد متاسفانه.
پاسخ:
سلام
ایمیل بنده mparsa1372@gmail.com
۰۷ دی ۹۵ ، ۰۷:۲۸ صبا مهدوی
سلام به اقای راهی
بنده مهدوی اولین نوهء پسری حاج حسن آقا مهدوی و برادرزادهء شهید مجید مهدوی هستم و زمانی که عمو جان به شهادت رسیدن پدر بنده ده سال بیشتر نداشتن و اخرین فرزند خانواده هستن و با تمام این ها منم مثل شما سعادت دیدن مرد بزرگ و همخون خودمو نداشتم اما سعادت اینو داشتم با صدای اذان کردی چشم باز کنم که عمو مجید روی پاشون بزرگ شدن ایشون پدربزرگ بنده هستن اما با تأسف خرداد کاه سال 94 ایشون به آرزوی چندین ساله خود رسیدن و مارو با ترک کردن و به سوی عمو مجید رفتن...با خواندن پیام شما بعد از مدت ها خیلی حالم خوب شد و خواستم بدونید من عکس و کپی دستنوشته های عمو مجیدم رو جمع آوری کردم اما هر چی تلاش کردم براتون ارسال نشد متاسفانه.
سلام  این حقیر راهی هستم
سال گذشته اسفند ماه قسمتمان شد رفتیم راهیان نور
انتظار داشتم در طلائیه احوالات معنوی بر غالب شود اما نشد
بعد در گفتم ان شاء الله در شلمچه اما آنجا هم خبری نشد
تا اینکه نهایتا در هویزه این حالت بر من غالب شد
آن هم به محض آنکه چشمم به عکس این شهید در بالای آرامگاهش افتاد و سخت عاشقش شدم و تا همین لحظه یاد او و احساساتی را که در اولین برخورد بر من غالب کرد از ذهنم بیرون نرفته است. تا حدی که شعری به حالت مناجات گونه با این شهید سروده ام
خواستم بگویم من سخت دلداده این شهید ام اگر عکسی بود برای بنده نیز ارسال کنید
شبها جز با یاد او خوابم نمی برد
ایمیل اصلی من: sepehrrahi@chmail.ir
سلام  این حقیر راهی هستم
سال گذشته اسفند ماه قسمتمان شد رفتیم راهیان نور
انتظار داشتم در طلائیه احوالات معنوی بر غالب شود اما نشد
بعد در گفتم ان شاء الله در شلمچه اما آنجا هم خبری نشد
تا اینکه نهایتا در هویزه این حالت بر من غالب شد
آن هم به محض آنکه چشمم به عکس این شهید در بالای آرامگاهش افتاد و سخت عاشقش شدم و تا همین لحظه یاد او و احساساتی را که در اولین برخورد بر من غالب کرد از ذهنم بیرون نرفته است. تا حدی که شعری به حالت مناجات گونه با این شهید سروده ام
خواستم بگویم من سخت دلداده این شهید ام اگر عکسی بود برای بنده نیز ارسال کنید
شبها جز با یاد او خوابم نمی برد
ایمیل اصلی من: sepehrrahi@chmail.ir
 با سلام  وخسته نباشید 
برای نقاشی از تصویر این شهید گرانقدر(مجید مهدوی زفزقندی) احتیاج به چند تصویر پرتره از ایشام دارم با کیفیت بالا. اگر براینان ممکن است به ایمیلم ارسال کنید. تشکر
ghorbani.morvarid@gmail.com
پاسخ:
سلام
متاسفانه تصاویری از شهید ندارم
اگر گیرم اومد چشم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی